Wskaźniki wypadków motocyklowych

Motocykle mają wyższy wskaźnik wypadków śmiertelnych. Większy niż samochody, ciężarówki i autobusy. Dane Departamentu Transportu USA za 2005 roku z Systemu Raportowania Analizy Śmiertelności pokazują, że w przypadku samochodów osobowych dochodzi do 18,62 wypadków śmiertelnych na 100 000 zarejestrowanych pojazdów. W przypadku motocykli liczba ta jest wyższa i wynosi 75,19 na 100 000 zarejestrowanych pojazdów – czterokrotnie więcej niż w przypadku samochodów. Te same dane pokazują, że w przypadku samochodów osobowych przejechano 1,56 ofiar śmiertelnych w przeliczeniu na 100 milionów mil pojazdów, podczas gdy w przypadku motocykli liczba ta wynosi 43,47, czyli 28 razy więcej niż w przypadku samochodów (37 razy więcej zgonów na milę przejechanych w 2007 r.). Ponadto, w przypadku motocykli wskaźnik wypadków znacznie wzrósł od końca lat 90., podczas gdy liczby te znacznie spadły w przypadku samochodów osobowych.

Najczęstszą konfiguracją wypadków motocyklowych w Stanach Zjednoczonych jest sytuacja, gdy kierowca skręci przed motocyklistą, naruszając prawo do drogi. Motocykliści mogą przewidywać i unikać niektórych z tych wypadków poprzez odpowiednie przeszkolenie, zwiększając ich widoczność dla innego pojazdu, utrzymując ograniczenia prędkości i nie spożywając alkoholu ani innych narkotyków przed jazdą. W wielu krajach na świecie, na przykład w Wielkiej Brytanii, funkcjonują organizacje zajmujące się poprawą bezpieczeństwa podróży motocyklami, zapewniając zaawansowane szkolenie dla kierowców, wykraczające poza to, co jest niezbędne do uzyskania podstawowego egzaminu na prawo jazdy.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*